Wiadomości branżowe

Polskie firmy będą coraz bardziej mobilne

Polskie firmy będą coraz bardziej mobilne
Już prawie jedna czwarta europejskich firm promuje się z wykorzystaniem aplikacji mobilnych, a blisko 20 procent z nich posiada mobilną wersję swojej strony internetowej. Za trendem tym zaczynają podążać polskie firmy, które pragną

Już prawie jedna czwarta europejskich firm promuje się z wykorzystaniem aplikacji mobilnych, a blisko 20 procent z nich posiada mobilną wersję swojej strony internetowej. Za trendem tym zaczynają podążać polskie firmy, które pragną wykorzystać fakt zwiększającej się rzeszy fanów aplikacji mobilnych w Polsce, która liczy obecnie ok. czterech milionów użytkowników, a na przestrzeni kolejnych trzech lat ma się podwoić. Polscy eksperci z międzynarodowej agencji interaktywnej Fortune Cookie przeanalizowali wyniki najnowszych badań i wskazują, jakie rozwiązania w dziedzinie promocji, prowadzone na bazie aplikacji mobilnych, mogą być najkorzystniejsze dla polskiego biznesu.

 Stale rosnący poziom sprzedaży smartfonów sprawia, że użytkownicy korzystający z mobilnego dostępu do sieci stają się  coraz bardziej interesującymi klientami dla polskich firm. Szacunki Gfk Polonia wskazują, że w 2011 roku Polacy zakupili od 4,5 mln do 5,6 mln smartfonów, które tym samym stanowiły 40 proc. rynku telefonów komórkowych w Polsce. Poziom sprzedaży w stosunku do 2010 roku wzrósł, aż o 27 proc.

Analizy działu badawczego Pyramid Research wskazują, że do 2015 roku rynek sprzedaży smartfonów może on sięgnąć nawet ośmiu milionów sztuk, a ich udział w rynku wzrośnie do poziomu 60 proc. Wyniki badania Analytics and Insight przeprowadzonego przez dom mediowy MEC wykazały, że w Polsce już blisko cztery mln. użytkowników korzysta z aplikacji mobilnych. Specjaliści  Fortune Cookie zaznaczają jednak, że wprowadzenie tego typu rozwiązań w firmie powinno jasno wynikać z modelu biznesowego firmy, a ich implementacja wymaga opracowania szczegółowej strategii. Przestrzegają również przed opracowywaniem aplikacji mobilnych o nikłym poziomie funkcjonalności, konstruowanych wyłącznie na podstawie trendów rynkowych.

 – Decyzja o realizacji aplikacji mobilnej powinna logicznie wynikać z modelu biznesowego, oferty firmy oraz sposobu, w jaki korzystają z niej użytkownicy. Jeżeli jesteśmy przekonani, że rozwiązanie to wpłynie na wzrost atrakcyjności świadczonych przez nas usług oraz umożliwi pozyskanie nowych klientów, warto w nie zainwestować. Jednak w niektórych przypadkach dużo bardziej uzasadnionym działaniem jest opracowanie mobilnej wersji naszej firmowej strony www – mówi Maciej Swoboda, Client Service Director, Fortune Cookie.

A to już wiesz?  ABC Data nowym dystrybutorem Acronis

 Blisko 70 proc. właścicieli smartfonów korzysta z nich podczas dokonywania zakupów oraz wyszukiwania informacji o firmie, wynika ze światowego badania przeprowadzonego przez Google. Na podstawie uzyskanych w ten sposób danych, blisko 75 proc. podejmuje decyzje zakupowe. Bardzo często użytkownicy reagują na uzyskane informacje tego samego dnia: 65 proc. decyduje się na kontakt telefoniczny, a blisko 50 proc. na wizytę w sklepie. Eksperci wskazują, że są to liczby, na które warto zwrócić uwagę, jednocześnie zaznaczając, że już niedługo polski rynek będzie musiał uwzględnić potrzeby mobilnych internautów.

– Dane jednoznacznie wskazują, że polscy użytkownicy stają się coraz bardziej mobilni. Firmy, które będą chciały ich do siebie przekonać już niedługo będę musiały podjąć decyzję o realizacji działań umożliwiających przekazanie swoim obecnym i potencjalnym klientom  jak największej liczby informacji o usługach i produktach, ukazanych  w przejrzystej i funkcjonalnej formie. Aplikacje bądź mobilna wersja strony powinny być przede wszystkim użyteczne, dlatego też w trakcie ich projektowania szczególny nacisk powinien zostać położony na potrzeby użytkownika – dodaje Maciej Swoboda.

 

###

O Fortune Cookie

 Fortune Cookie to czołowa międzynarodowa agencja interaktywna typu full service. Firma zatrudnia ponad stu najwyższej klasy specjalistów, którzy pracują w placówkach firmy zlokalizowanych na terenie Wielkiej Brytanii, Polski, Australii oraz Stanów Zjednoczonych. W gronie klientów Fortune Cookie znajdują się, takie marki jak: Abu Dhabi Media, Aegon, American Express, BP, Bupa, Canon, Europcar, Fitness First, CIMA, Royal Caribbean International, Royal Institution of Chartered Surveyors, Small Luxury Hotels of the World i UEFA.

 Od 2010 roku Fortune Cookie działa również na terenie Polski świadcząc kompleksowe usługi w zakresie marketingu cyfrowego oraz projektowania i budowania przyjaznych użytkownikowi, i skoncentrowanych na ROI serwisów internetowych oraz aplikacji na urządzenia mobilne..

A to już wiesz?  XGS-4528F

 http://www.fortunecookie.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy